הרב מחפוד לאתר קול חי: ממוצע החלק שלנו לא שונה משל אחרים

    ארי וידר | צילום: משה ביטון 4 Comment on הרב מחפוד לאתר קול חי: ממוצע החלק שלנו לא שונה משל אחרים
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם כשרות יורה דעה של הרב שלמה מחפוד מצליח לעשות את הבלתי ייאמן ולהשיג למעלה מ-60 אחוז ראשי בקר בכשרות מהודרת בעוד ששאר הכשרויות מקבלים חצי מזה? כך לפחות נטען בתחקיר שפורסם הבוקר בגלי צה"ל.

    על פי הכתב אוריה אלקיים בד"צ הרב לנדא מצליח להפיק כ-30 אחוזי בשר חלק בלבד מתוך סך ראשי הבקר הנשחטים. כמויות דומות מצליחים לייצר בד"צים נוספים כמו "בית יוסף" ו"העדה החרדית". לטענת גל"צ בד"צ הרב מחפוד מצליח להפיק למעלה מ-60% בשר חלק.

    בתגובה מכחיש הרב שלמה מחפוד את הנתונים ובשיחה לאתר 'קול חי' הוא אומר: "זה שטויות והבלים. הדברים קשורים באיכות הסחורה, איזה סוג ומי השוחטים. להערכתי הממוצע שלנו הוא בין 30 ל-40 אחוז, אין דבר כזה בעולם 60 אחוז חלק בשחיטה".

    הרב מוסיף ואומר "אני 53 שנה בכשרות, ובמשך 26 שנה כל בני ברק אכלה מתחת ידי, האם אשנה פתאום את עורי? חס וחלילה".

    לסיום מאחל הרב "שיזכו כולם לשנים רבות טובות ונעימות, ויסיר השטן מלפנינו ומאחורינו".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      מדובר בהבלים ובגיבוב של מידע. כמי שהיה מנהל מחלקת שחיטת חו"ל ברבנות הראשית ויש בידו את אחוזי החלק והכשר , צר לי על מידע לא אמין לא מבוסס ומגמתי כנגד הרב מחפוד.

    2. 1

      לא בהכרח כאשר יש קצת חלק זה יותר כשר , או יותר מהודר ,עיקר הדין מהתורה זה השחיטה ,שם צריך סכין חד וחלק , ואצל כמעט כולם זה חסר ובבדיקת הריאות ,זה דרבנן עם הרבה מנהגים ומחלוקות ,הרב מחפוד שוחט באיזור של סוג בהמות שהם ברובם חלק אך הטיב שלהם ירוד ,וכך גם בד"ץ בית יוסף ,אך העידה החרדית עובדת באירופה מקום של בהמות לא חלקות אז 30 % זה הרבה מאוד ,ואנשי הרב לאנדאו ,מאן דכר שמיה ,אין לו שובי"ם שלו ,הוא מאסף מהמחנות ,כאשר ניצרך לבשר ,וגם המשגיח שדיבר יואיל נא בטובו לומר את שמו ,כי להכות בסתר זו המומחיות של כל השובי"ם והמשגחים ,בהדרכת הרבנים ,